SEO linku veidošanai nav nākotnes, lai dzīvo saturs

Laika gaitā par SEO veikšanas pamatu ir kļuvusi linku veidošana (link building), kam par iemeslu ir nekas cits kā lieliskie rezultāti, ko šī stratēģija ļauj iegūt, ja tiek pareizi īstenota. Tomēr par spīti tam, ka linku veidošana ļauj iegūt augstākas pozīcijas meklētājprogrammu uzrādītājos rezultātos, ir aplami domāt, ka uzsvaru vajadzētu likt tikai un vienīgi uz linku veidošanu.

Bet ja ne linku veidošana, tad kas gan ir tas jautājums, kuram mums vajadzētu pievērst arvien lielāku uzmanību? Lietotāja pieredze! Tieši šis faktors ietekmēs jūsu mājas lapas atpazīstamību vairāk par jebkuru citu faktoru.

Tad nu īsumā pastāstīšu par galvenajiem iemesliem, kas padara lietotāja pieredzi par tik nozīmīgu faktoru veiksmīgā lapas attīstībā.

Ja tas patīk lietotājam, tas patiks arī Google

Jādomā, ka arī jūs jau labi zināt to, ka lielu daļu no Google ieņēmumiem veido reklāmu izvietošana. Bet ja meklēšanas laikā iegūtie rezultāti neatbilstu tam, ko vēlējies iegūt, pēc kāda laika tu pārstātu lietot Google meklētājprogrammu pavisam. Līdz ar to Google draudētu nonākšana zaudētājos.

Tieši tāpēc arī Google dara visu, lai saglabātu savu vietu labākās meklētājprogrammas lomā, kas nozīmē, ka vislielāko uzmanību ir jāpievērš lietotāja pieredzei, kas sniedz pārliecību par Google kvalitāti.

Protams, linku veidošana var nodrošināt attiecīgās interneta vietnes atrašanos labākā pozīcijā meklēšanas rezultātos. Tomēr ņemot vērā lietotāja pieredzes nozīmi, Google, labprātāk kādā no pirmajām meklēšanas rezultātu vietām ievietos interneta vietni ar atbilstošu, augstas kvalitātes saturu un vien pāris izveidotiem linkiem, nevis vietni ar neatbilstošu saturu un lielu skaitu linku.

Atraktīva mājas lapa

Šādu rezultātu ir iespējams panākt ņemot vērā sekojošus rādītājus:

  • Click-throught rate – šis rādītājs attēlo to, cik liels skaits Google lietotāju, pēc meklēšanas veikšanas, apskata kādu no rezultātos redzamajām lapām. Tātad, ja mājas lapa, kas atrodas otrajā pozīcijā tiek apskatīta biežāk nekā lapa, kas atrodas pirmajā pozīcijā, Google ņems vērā to, ka attiecīgās lapas saturs vairāk atbilst meklētāju vēlamajam rezultātam. Un šī lapa tiks pārvietota uz augstāku pozīciju.
  • Bounce rate – par meklēšanas rezultātos apskatāmās lapas satura neatbilstību lietotāja vēlamajam rezultātam liecina apmeklētās lapas pamešana, dodoties atpakaļ uz meklēšanas rezultātu sarakstu. Vēl jo vairāk, ja pēc šīs darbības veikšanas lietotājs izvēlas apskatīt kādu zemāk esošu interneta vietni. Google to noteikti ievēros, ja ņemam vērā to, ka labāko rezultātu nodrošināšana ir šis meklētājprogrammas galvenais mērķis.
  • Time on-site –  šis rādītājs ir cieši saistīts ar iepriekš minēto bounce rate, kam papildus vērā tiek ņemts laiks, ko lietotājs pavada attiecīgajā interneta vietnē, pirms dodas atpakaļ uz meklēšanas rezultātu sarakstu. Tātad, jo ilgāku laiku lietotājs pavada kādā no meklēšanas rezultātā atrastajām interneta vietnēm, jo kvalitatīvāks ir attiecīgās lapas saturs.

Tas nozīmē, ka mājas lapas, kuru veidotāji lielu uzsvaru liek uz augstas kvalitātes satura veidošanu, sasniegs labākus rezultātus ilgtermiņā. Līdz ar to ir svarīgi pievērst uzmanību saturam, tā atbilstībai attiecīgajai tēmai un dažādiem faktoriem, kas kopumā ietekmē satura kvalitāti.

Ko tas viss nozīmē un kā rīkoties?

Tev nevajadzētu mani pārprast un pavisam atmest klasisko SEO izmantošanu. Linku veidošana un lapas optimizācija ir lietas, kuras tev vajadzētu darīt brīvajā laikā, tāpat kā mājas lapas popularizēšana sociālajos medijos, kas nāks tikai un vienīgi par labu.

Tomēr tam nevajadzētu kļūt par lapas uzturēšanas pamatu! Tā vietā koncentrējies uz augstas kvalitātes satura veidošanu, kas lapas apmeklētājiem varētu dod reālu labumu. Izveido noderīgu produktu vai pakalpojumu un strādā pie tā attīstības.

Kvalitatīvam saturam ir jākļūst par iemeslu tam, ka cilvēki par tavu mājas lapu runā sociālajos tīklos, dalās ar šo informāciju ar citiem un atsaucas uz to, veidojot savas lapas.

Un atceries, ka tev vienmēr vajadzētu sekot līdzi lapas attīstībai izmantojot detalizētu analīzi, kas ļaus tev saprast, kādā virzienā doties tālāk, lai sasniegtu labākos rezultātus.

Par visu īsumā

Lai arī cik daudz un dažādu faktoru neietekmētu jebkuras interneta vietnes atpazīstamību Google meklēšanas rezultātos ir svarīgi atcerēties to, ka galējais mērķis šīs meklētājprogrammas attīstībai ir augstākās kvalitātes lietotāja pieredzes nodrošināšana.

Ņem to vērā! Apvieno kvalitatīvu saturu ar lielisku dizainu, kas ir draudzīgs lapas apmeklētājiem un tu varēsi sasniegt patiešām izcilus rezultātus. Atceries, ka veicot darbu šādā veidā, vēlamie rezultāti varētu nenākt tik ātri, tomēr ilgtermiņā tu būsi ieguvējs.

Ir savs viedoklis par linku veidošanas nepieciešamību? Raksti komentāros.

KarlisSEO linku veidošanai nav nākotnes, lai dzīvo saturs