41 Punkts Perfekta SEO Satura Izveidei – Špikeris

Izcils špikeris ikvienam mājas lapas satura veidotājam. Satura pamata vadlīnijas, raugoties vairāk no SEO skatpunkta.

Ņemot vērā faktu, ka viens no būtiskākajiem SEO faktoriem ir mājas lapas lietotāja pieredze. Satura pielāgošana nav vairs tikai atslēgvārdu optimizācija tekstā. Jāatceras, ka saturu nepieciešams veidot priekš cilvēkiem, ne tikai meklētājprogrammām.

Šis raksts ir veidots pēc saraksta principa (checklist), kuru būtu nepieciešams pārlasīt ik reiz, kad tiek veidota jauna lapas sadaļa vai bloga ieraksts. Vislabāk izprintē un pieliec pie sienas. Noderēs!

  • Vai saturs, aprakstītā problēma, tēma ir atbilstošs izvēlētajai auditorijai? Kāda veida saturs ir redzams Google pirmajā lapā? Pārbaudi, kāds saturs tiek publicēts no konkurentu puses, saturs ir detalizēts, garš, īss. Šis punkts ir svarīgs, jo SEO satura mērķis ir panākt augstākas pozīcijas Google. Līdz ar to ir jāraksta tādā veidā, kādam priekšroku dod meklētājprogramma. Ja TOP 10 pozīcijās ir gari bloga raksti, nepieciešams arī veidot saturu pēc tāda paša principa.
  • Nav ieteicams veidot garus un pārspīlētus teikumus, rekomendējam pēc iespējas īsāk.
  • Vai teksta svarīgākās daļas tiek izceltas, piemēram, bold, lielāks font-size utt.
  • Vai teksts ir viegli salasāms, vislabāk tumšs teksts un gaiša fona.
  • Vai teksta izmērs ir salāsāms un nav par lielu, rekomendējam 12-14 font size, taču tas atkarīgs no lapas dizaina.

Kas ir Metadescription un Title?

  • Vai galvenais atslēgvārds ir redzams Title? Vislabāk tā sākumā.
  • Vai galvenais atslēgvārds ir meta description? Labāk tā sākumā, nevis beigās.
  • Vai atslēgvārds tiek izmantots lapas URL?
  • Vai atslēgvārds tiek izmantots lapas saturā?
  • Vai tas attiecībā pret tekstu nav sastopams biežāk kā 0.3%? (uz Latviju var biežāk)
  • Pietiek, ja galvenais atslēgvārds tiek izmantots 2-4 reizes uz 1000 vārdiem.
  • Vai atslēgas vārds ir sastopams lapas tekstā starp pirmajiem 100 vārdiem?
  • Vai atslēgas vārds ir izmantots vismaz vienā apakšvirsrakstā?
  • Vai tekstā tiek lietoti atslēgvārdu sinonīmi un līdzīgas nozīmes vārdi?
  • Vai tekstā tiek lietoti nozares saistoši vārdi?
  • Vai atslēgvārds ir redzams kādā no img alt atribūtiem?
  • Vai lapas galvenais virsraksts ir papildināts ar attiecīgiem un atbilstošiem prievārdiem, piemēram, labākais, ātrākais, lētākais, 2016 utt. Šādā veidā nodrošinot labāku pozīciju, garākiem vaicājumiem, kurus cilvēki meklē. (long tail keywords)
  • Vienu un to pašu atslēgas vārdu nevajadzētu izmantot atkārtoti citās lapās.
  • Vienu un to pašu title un metadescription nedrīkst izmantot vairākās lapās.
  • Vai tekstā tiek izmantoti linki uz citām esošās mājas lapas lapām? (internal links)
  • Vai no vecākām lapām tiek atjaunoti linki uz jaunākām lapām?
  • Vai linka enkurteksts (anchor texts) ir saprotams, nevis uzskatāms par spamu? Nedrīkst pārblīvēt ar atslēgvārdiem, tam jābūt paskaidrojošam uz kurieni norādītais links vedīs.
  • Vai tekstā ir linki uz ārējiem resursiem, bet uzticamiem resursiem. Un nevajadzētu veidot uz tiešo konkurentu lapām.
  • Vai teksts ir sadalīts rindkopās? Viena rindkopa aptuveni 4-6 teikumi.
  • Ja ir iespējams, lapas tekstam vajadzētu būt vismaz 500 vārdu garam.
  • Vai lapas saturs ir unikāls un tas nav plaģiātisms? Izmantotais saturs nedrīkst atkārtoties nevienā no mājas lapas lapām.
  • Nevajadzētu aizrauties ar kategoriju, tagu izmantošanu, jo arī tas veidos situāciju, kad saturs atkārtosies vairākās lapās.
  • Vai lapas saturā ir izmantots arī firmas nosaukums jeb brends.
  • Vai lapā izmantotie izejošie linki uz citiem resursiem ir atbilstoši mājas lapas saturam.

Pareiza Lapas Struktūra

  • Title – Lapas nosaukums jeb page title <title>. Google atspoguļo title ar maksimālo garumu 512px. Lai netiktu lapas nosaukums aplauzts un tas būtu redzams uz visām ierīcēm. Maksimālais pieļaujamais garums 60 simboli, ieskaitot atstarpes. Ieteicamais lapas nosaukuma garums 50-60 simboli.
  • Meta description – Maksimālais garums 156 simboli, ieskaitot atstarpes. Ieteicamais garums 140 – 150 simboli.
  • img alt atribūts – Alt tags (alt=””), tiek lietots, lai aprakstītu, kas ir redzams bildē un meklētājprogrammas saprastu attēla saturu. Alt atribūts nevar būt tikai atslēgvārdu virkne, tam jābūt konkrētam un saprotamam. alt=”Melns mazs kaķis spēlējas ar bērnu”, būs labāks variants par alt=”kaķis”. Apraksta garumam jābūt no 2-10 vārdiem. Vārdu garumam nav nozīmes.
  • h1 – Lapas virsraksts. H1 atribūtu var izmantot tikai vienu reizi, katrā lapā. Ieteicamais virsraksta garums no 15-65 simboliem.
  • h2, h3,…h6 – Lapā nepieciešams izmantot arī apakšvirsrakstus, lai veidotos normāla lapas struktūra. Garums no 15-65 simboliem.
  • Iframes, Flash – Lapā nedrīkst izmantot.
  • img titles – attēlu nosaukums. Atšķirībā no alt tagiem, alt ir domāts priekš meklētājprogrammām, titles ir domāts priekš mājas lapas apmeklētājiem.
  • Teksta formatēšana – Ja ir iespējams, tekstā nepieciešams izmantot arī tādus atribūtus kā <p>,<li>,<i>,<u>,<em>,<b>.
  • Media – Vai tekstā tiek izmantoti attēli un/vai video?
  • Img nosaukums – Vai bildes nosaukums raksturo bildes saturu? Šāds attēls blue_skies.jpg ir labāk saprotams nekā MP54242.jpg.
  • Vai SEO title un metadescription ir arī atraktīvi? Nepieciešams panākt, lai lietotājiem gribētos uzklikšķināt un atvērt tieši tavu lapu, nevis konkurentu. (labākais piedāvājums tieši tev, pasteidzies, tikai tev utt.)
  • Vai ir iespējams lapā izmantot sidebar vai citus aicinājumus, klikšķināt uz citām lapām? Uzdevums ir samazināt lapas bounce rate un nodrošināt, lai cilvēki ne tikai lasa tekstu, bet to darbība tiek vērsta uz konkrētu darbību.
Karlis41 Punkts Perfekta SEO Satura Izveidei – Špikeris