Kas ir landing page jeb nolaišanās lapa?

Neatkarīgi no tā cik pieredzējis mārketinga speciālists, radošs web dizaineris vai interesants autors tu esi, izstrādāt mājas lapu, kas patiktu visiem, ir praktiski neiespējami. Un to nemaz nevajadzētu censties paveikt, jo nav tāds viens, vispusīgs risinājums, kas būtu piemērots ikvienam interneta lietotājam.

Problēma – un par laimi ka tā- ir tā, ka mēs visi neesam vienādi! Tieši to pašu varam teikt par interneta lietotājiem. Tie, kas ienākuši tavā mājas lapā ar Google starpniecību un tie, kas to izdarījuši ar kāda sociālā tīkla, piemēram, Facebook starpniecību, to ir darījuši atšķirīgu iemeslu dēļ. Un kā jau zināms, līdz ar pieprasījumu, mainīties vajadzētu arī piedāvājumam.

Tad kas īsti ir landing page?

Landing page jeb nolaišanās lapa (turpmāk pieturēsimies pie angļu landing page), pašā vienkāršākajā tās formā ir jebkura web lapa, kurā apmeklētājs ienāk. Tomēr, runājot par landing page mārketinga jomā, ļoti bieži uz to nākas atsaukties kā atsevišķu tīmekļa lapu, kura zināmā veidā atšķiras no attiecīgās tīmekļa vietnes, kas veidota ar vienotu mērķi.

Landing page: radīta ar mērķi stimulēt tās apmeklētāju uz konkrētu darbību veikšanu

AskHLP.com ekrānšāviņšLai virzītu lapas apmeklētāju noteiktā, tev izdevīgā virzienā, ir jādomā par viņa ”iespēju ierobežošanu”. Piemēram, šajā lapā nevajadzētu izvietot ierasto home button, kas apmeklētājam dotu iespēju nokļūt primārajā interneta vietnē.

Landing page šķērsgriezumā

Šāda veida lapas iespējams sadalīt divās grupās:

  • Click through landing pages
  • Lead generation landing pages

paskaidrošu sīkāk…

Caurklikšķināšanas lapa (Click through)

Click through lapas nosaukums liek noprast, ka tā ir veidota ar nolūku mudināt vietnes apmeklētāju uz tālāku, konkrētu lapu apskati. Tomēr tā tas nebūt nav! Prakse rāda, ka click through lapas visbiežāk tiek izmantotas e-komercijas nolūkos. Piemēram, lai sniegtu detalizētu, kādas preces vai pakalpojuma aprakstu. Līdz ar to, lapas apmeklētājā tiek stimulēta pārliecība par nepieciešamību pēc konkrētās preces vai pakalpojuma.

golflinkd.com  screenshot

Nepieciešamība pēc Click through lapas

Apmeklētāju – kas lapā ienākuši ar reklāmas starpniecību – novirzīšana uz reģistrācijas lapu vai ”iepirkšanās grozu” ir viena no biežāk pieļautajām kļūdām lapas izstrādē. Jo nepietiekamas informācijas dēļ apmeklētājs neizjūt stimulu iegādāties attiecīgo preci vai pakalpojumu!

Tas nozīmē, ka pirms lapas apmeklētājs tiek virzīts uz reģistrāciju vai ”iepirkšanās grozu” ir nepieciešams sniegt detalizētu informāciju, kas attiecīgajai personai sniegtu vēlamo stimulu. Tieši šī mērķa īstenošanai tad arī tiek izmantotas click through lapas!

Potenciālo klientu ģenerēšanas lapa (Lead generation landing page)

Iegūt un veiksmīgi apkopot vārdus un e-pasta adreses pēc iespējas lielākam skaitam lapas apmeklētāju – tāds savukārt ir lead generation landing page  uzdevums. Kā mērķi šāda veida informācijas iegūšanai varam minēt iespēju iegūt konkrētu mērķa auditoriju, kuru nepieciešamības gadījumā iespējams apzināt par konkrētiem jaunumiem un piedāvājumiem.

neilpatel.com screenshotJūs iegūstat iespēju jebkurā laikā vērsties pie potenciālā klienta ar konkrētu piedāvājumu!

Un tomēr, pirms mēs ķeramies klāt pie šādas šķietami izdevīgas lapas veidošanas ir svarīgi saprast to, ka tāpat vien, savu e-pasta adresi jums nodos tikai retais. Interneta lietotāji ļoti labi apzinās dažādos riskus, ar ko var nākties saskarties. Un tieši tāpēc, par šo datu iegūšanu nepieciešams attiecīgajam lietotājam sniegt pretī ko noderīgu:

  • E-grāmatu
  • Reģistrāciju vebināram
  • Bezmaksas konsultāciju
  • Bezmaksas izmēģinājuma versiju
  • Atlaidi, kuponu
  • Reālu dāvanu, kas nosūtāma ar pasta palīdzību

Šīs ir tikai dažas no iespējām, kuras potenciālajiem klientiem tiek piedāvātas apmaiņā pret datu iegūšanu.

Ko noteikti iekļaut landing page

Jautā sev – vai tevis veidotā landing page saskan ar tavu mārketinga stratēģiju?

No maksas reklāmām līdz meklētājprogrammām – tavai mārketinga stratēģijai ir jāsaskan ar landing page pamata mērķi. Virsrakstiem ir jābūt līdzīgiem vai pat identiskiem, tādā viedā skaidri paužot konkrētu nostāju.

ASV prezidenta B.Obamas administrācija testēja šo metodi pārbaudot viņu kampaņas virsrakstus, tos ievietojot arī viņu piezemēšanās lapā (Landing page) un viņi atklāja, ka ja izmanto tos pašus virsrakstus, kuri tika ievietoti reklāmās un citās lapās, viņiem izdevās palielināt interesentu skaitu par 21%.

Vienkārša, tomēr efektīva metode, kas attiecīgās interneta vietnes apmeklētājos rada uzticību un vēlmi uzzināt ko vairāk par to, ko tu varu piedāvāt. Ir svarīgi strādāt pie apjukuma mazināšanas interneta lietotāju vidū, kas rodas saskaroties ar lielo preču un pakalpojumu piedāvājumu.

Sniedz iespēju atrisināt problēmu

Tavas interneta vietnes apmeklētāji, visticamāk, meklē atbildes uz konkrētiem jautājumiem, kas ļautu atrisināt specifisku problēmu. Tas nozīmē, ka tev ir jābūt spējīgām palīdzēt.

  • Problēma – Jūs vēlaties iemācīties jaunu valodu.
  • Risinājums – Kā iemācīties jaunu valodu miega laikā.

Ņem vērā to, ka risinājumam ir jābūt īsam un konkrētam, lai to varētu veiksmīgi izmantot dažādos virsrakstos.

Neaizmirsti par apakšvirsrakstiem

Tavas lapas virsraksts pauž risinājumu konkrētai problēmai. Ļoti labi! Tomēr ar to vien nepietiks reālu klientu uzmanības pievēršanai un vienkāršu apmeklētāju pamudināšanai kļūt par klientiem.

Ir svarīgi domāt par to, kā apakšvirsrakstu izmantot tevis piedāvā risinājuma skaidrošanai.

Tev ir dotas aptuveni 8 sekundes, lai pievērstu vienkāršu lapas apmeklētāja uzmanību. Izmanto konkrētu un skaidrojošu apakšvirsrakstu, kas mudinātu lapas apmeklētāju uz preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Piemēram: Regulāri klausoties mūsu audio mācību stundas, jūs apgūsiet Angļu valodu viena mēneša laikā.

Aicinājums rīkoties (Call to action)

A/B testēšana aizņems lielu daļu laika, tomēr Call to action izmantošanu ir jāuzsver kā neatņemamu šī darba sastāvdaļu. Dažādu produktu un pakalpojumu lietotāju vēlme atsaukties uz aicinājumu rīkoties ir atšķirīga, kas nozīmē to, ka tev pašam, ar testēšanas palīdzību, ir jāatrod piemērotākais risinājums.

Vēlies palielināt klientu skaitu un būt 3 soļus priekšā konkurentiem? To ir iespējams izdarīt!

Pieteikties bezmaksas konsultācijai

Svarīgi atcerēties, ka novietojot call to action lapas augšā, ne vienmēr tiks sasniegts labākais rezultāts.

Pieredze rāda, ka tieši tās call to action pogas, kas tiek attiecinātas uz konkrētu produktu vai pakalpojumu, konvertējas daudz labāk, kā cita veida call to action.

Lapas elementi, kas raisa klienta uzticību

Iepirkšanās internetā aizvien izraisa zināmās aizdomas lielā daļā pastāvīgo interneta lietotāju. Un arī to tev vajadzētu ņemt vērā.

Ir svarīgi domāt par potenciālajiem klientiem. Zināmu un uzticamu elementu iekļaušana savā interneta vietnē, kompensēs faktu, ka tieši tevis sniegtās iespējas vēl ir svešas.

uzticības elementiVieni no biežāk sastopamajiem elementiem ir citu, labi atpazīstamu uzņēmumu logo, kuri garantē, iesaka vai atbalsta tevis piedāvāto produktu vai pakalpojumu. Protams, tu vari izmantot citu cilvēku atsauksmes par tevis piedāvāto produktu vai pakalpojumu. Līdzīgi kā optimise.lv

Tas arī īsumā galvenais, ko tev vajadzētu zināt par šo jautājumu. Bet pirms ķeries klāt landing page izveidei, atceries:

Neaizmirsti pašu galveno, proti, produktu! Neatkarīgi no visa pārējā, tev ir rūpīgi jāstrādā pie tā, kā klientiem tiek pasniegts tevis piedāvātās preces vai pakalpojumi.

Lūk lielisks piemērs (angļu valodā)

Seko līdzi pārmaiņām un pielāgojies

Pats svarīgākais ir tas, ka tu regulāri pievērs uzmanību dažādām pārmaiņām un spēj tām pielāgoties. Pievērs uzmanību tam, kā mainās klientu plūsma līdz ar dažādu pārmaiņu ieviešanu un dari visu nepieciešamo, lai tieši tava landing page būtu iespēju robežās pielīdzināta klientu vēlmēm.

KarlisKas ir landing page jeb nolaišanās lapa?