Interneta veikalu izveide un 7 kritiskākās SEO kļūdas tā izstrādē

Ir 21. gadsimts un ar vārdu „veikals” mēs vairs nevaram asociēt bodīti aiz mājas stūra, jo lielākā daļa iepirkšanās mūsdienās norisinās tieši internetā, jo tā sanāk izdevīgāk. Par nopirktajām precēm nav jāmaksā procenti, kas parasti aiziet veikalam, kurā prece ir pirkta.

Interneta veikali lēnām ievieš savādākus patērētāju iepirkšanās paradumus,  līdz ar to, no pieprasījuma veidojas piedāvājums. Internets ir pilns ar interneta veikaliem, kas pārdod visdažādākās lietas par tik pat dažādām cenām.

Cik grūti vai viegli ir izveidot interneta veikalu un kādās ir vissvarīgākās lietas, ko atcerēties, uzturot šo veikalu, lasi zemāk.

Izveidot interneta veikalu mūsdienās it nemaz nav grūti.Interneta veikals

Viss kas ir jādara, ir jāizvēlas viena no tūkstošiem interneta platformu veidotāju, kas piedāvā bezmaksas iebūvētu iepirkšanās pakalpojumu. Jums atliek tikai samaksāt par mājas lapas uzturēšanu uz servera.

Lielo interneta veikalu skaitu dēļ, jūs lapu sākumā visticamāk neviens nesameklēs, jo tā atradīsies Googles otrā galā, kur parasti neviens neskatās.

Pat ja jūs lapā būs simtiem un tūkstošiem preču, jūs mājas lapa vēl joprojām nebūs pamanīta. Diemžēl interneta veikalu izveide ir ļoti piņķerīgs process tādā ziņā, ka interneta veikalu SEO (Search Engine Optimization) ir daudz grūtāk nekā tas ir, piemēram, blogu lapām vai vienkāršām uzņēmumu lapām.

Tā kā lapā ir ļoti daudz produktu, tās nemitīgi maisās uz priekšu un atpakaļ, tāpēc šeit tagad apskatīsim 7 lielākās SEO kļūdas interneta veikalu izstrādē.

SEO

1. Produktu aprakstu trūkums

Šī kļūda pārsvarā ir redzama tieši interneta dāvanu veikaliem un interneta apģērbu veikaliem. Lai arī dāvanām un apģērbiem nav iespējams uzrakstīt divu lapu garus aprakstus, vajadzētu vismaz nelielu aprakstu par preci, kuru vēlaties pārdot.

Pilnīgs teksta apraksta trūkums par produktu neļauj mājas lapai iekļūt meklētājprogrammu pieprasījumā starp 10 meklētākajām lapām, pat zemas konkurences gadījumā. Tāpēc esi drošs, ka tavas mājas lapas produktiem ir pienācīgi apraksti.

Lielisks veids, kā pārbaudīt, cik unikālas informācijas ir vajadzīgās, ir izmērīt parasto vārdu skaitu pinīgi tukšā mājas lapā.

Izskaitiet visus vārdus, kas ir jūsu navigācijā, sānjoslā, kājenē un visu veidu tekstu, kas atrodas uz pilnīgi tukšas produktu lapas.

Pārliecinieties, ka jūsu unikālā teksta vārdu skaits pārsniedz parasto tekstu vārdu skaitu tā, lai tas būtu „smagāks svarā” par unikālu saturu.

Protams, jo vairāk unikālu tekstu par jūsu mājas lapas produktu jūs uzrakstīsiet, jo vairāk tas atspoguļosies jūsu SEO mēģinājumos taču paturiet šīs lietas vērā:

  • Rakstiet tikai kvalitatīvu un aprakstošu saturu, kas ļaus jūsu klientam pieņemt lēmumu par pirkumu.
  • Nekopējiet saturu no citām mājas lapām par līdzīgu produktu. Meklētājprogrammas jūs par to sodīs.
  • Jūs varat pārbaudīt, kā apraksta vārdu skaits palīdz pirkuma konversijai, bet pārāk daudz satura arī nevajadzētu izmantot, jo tā varētu to visu pārvērst kājām gaisā.

landing page jeb nolaišanās lapa

2. Produktu apraksta izmantošana no ražotājiem

Ja jūs vēlaties būt izmests no meklētājprogrammām, tad produktu apraksta izmantošana no ražotājiem būs visvieglākais veids, kā to izdarīt.

Šos aprakstus izmanto lielākā daļa interneta veikalu, kuri atstāj tekstus tādus, kādi viņi ir oriģināli. Tas noved pie liela skaita interneta veikalu izveidotām mājas lapām ar vienādu saturu un tiek filtrēts no Googles. Tāpat, šie ražotāju apraksti ir rakstīti diezgan sliktā veidā, veidā, kas nepārdod preci, bet tīri izstāsta, kas tas ir par produktu.

Galvenais likums produktu apraksta veidošanā, ir vienmēr, atkārtošos, vienmēr veidot unikālu saturu. Googlei veicas ar vien labāk, nometot reitingā mājas lapas, kurām atkārtojas saturs.

Tagad, izveidot unikālu saturu tūkstošiem produktu var būt ļoti grūti, tāpēc viena no iespējām ir uzlikt „NO INDEX” meta tag  produktu lapām, kurām nav iespējams uzrakstīt unikālu saturu. Par to sīkāk  lasi šeit:

Ja jums ir tūkstošiem produktu lapu, kuras jūs nevarat apkalpot vai spēsiet tikai pēc dažām dienām, apsveriet domu, tās izņemt no meklētājprogrammām.

Ir daudz labāk atstāt jūsu SEO labā vietā, nekā ļaut tam ciest no slikti optimizētām produktu lapām vai satura stratēģijas, kas izskatās pēc spama.

3. Produktu recenziju trūkums

Apmēram 70 % no pircējiem meklē recenzijas (product reviews) par produktiem interneta veikalos vai forumos, pirms izdara izvēli par pirkumu.

Tas nozīmē to, ka jūsu lapai nav tāda veida apraksti, jūs zaudējat ļoti lielu procentu daudzumu cilvēku. Vēl pie tam, aprakstu  lapām ir daudz vieglāk iekļūt meklēto rezultātu augšgalā, nekā tas ir ar pārdošanas lapām.

Labākā lieta par produktu aprakstiem no pircējiem ir:

  • Tās veido unikālu saturu priekš tava interneta veikala un tas viss ir par brīvu. Mēs pirms tam runājām, cik grūti ir uzrakstīt unikālu saturu par preci un šeit ir iespēja, kā to atrisināt.
  • Tas padara produkta lapu „dzīvu”, kas varētu atvest meklētājprogrammas atpakaļ vēl biežāk. Visas iespējas, kad jūs varat atjaunot jūsu mājas lapu, dod labumu jūsu kopējiem SEO centieniem.

4. Produktu lapas, kas nav optimizētas, pamatojoties uz meklēšanas vaicājumiem

Pirms raksti aprakstu par produktu un vispār produkta virsrakstu, esi drošs, ka zini, ko cilvēki meklē un, kas cilvēku interesē, jo katrs vārds parādās meklētājprogrammās.

Tā ir iespēja rakstīt par to, ko cilvēki meklē, bet var arī sanākt, ka jūs veicināt kaut ko tādu, ko neviens nemeklē. Šī ir ierasta kļūda interneta veikalu izstrādē.

Par piemēru paņemsim, ka jūs nejauši esat izveidojuši lapu, kuras virsraksts, H1 un attēla alt tag informācija ir optimizēta atslēgvārdu frāzei „Floral Pattern Scarf”, kad patiesībā gudrāk būtu, ja tas būtu bijis nedaudz specifiskāks nosaukums, kā „Chanel Floral Pattern Scarf”

Šeit būs daži padomi, kā labāk optimizēt šīs produktu lapas:

  • Izmantojiet modeļu numurus virsrakstos un H1 pozīcijās
  • Izmantojiet brenda vārdu virsrakstos un H1 pozīcijās
  • Neaizmirstiet piepildīt jūsu attēla alt tag informāciju
  • Neatkārtojiet atslēgvārdu lapā atkal un atkal
  • Nekad neizmantojiet iframes, lai attēlotu saturu. Pārliecināties, ka jūsu saturs tiešām atrodas produkta lapā. Tam tur ir jābūt.

Ziņu portāla virsrakstu veidošanas paraugs

5. Ne unikāli virsraksti

Vēl viena problēma lieliem interneta veikaliem, ir virsraksti, kas atkārtojas. Mēģiniet to padarīt unikālu un izvairieties no identiskām vērtībām.

Tas ir pats SEO pamats taču vēl joprojām, kad mēs runājam par interneta iepirkšanos, daudzi mēdz aizmirst šo itkā vienkāršo likumu.

Ir grūti izveidot unikālus virsrakstus, ja notiek dažādu preču pārdošana tam pašam brendam, vai līdzīgu produktu pārdošana dažādiem brendiem.

Jūs negribot būsiet atkārtojuši tos pašus atslēgvārdus vēlreiz un vēlreiz. Meklētājprogrammas ir informētas par šādu iespējamo pavērsienu, tāpēc jums būtu jāfokusējas uz dažādu, unikālu virsrakstu veidošanu.

Daudzi interneta pircēji izvēlas meklēt atslēgfrāzi, tā vietā lai meklētu tikai vienu atsglēgvārdu, tāpēc būtu jāizvēlas lietot šo formulu, kas labi darbojas:

Piemēram, jūsu virsrakstam būtu jābūt strukturētam kā brends – modelis –  preces tips. Īstie dzīves piemēri varēt būt „Azodin Blitz paintball gun”.

Lai veiksmīgāk varētu samazināt virsraksta vārdu daudzumu, vajadzētu papētīt jūsu pircējus, kādus vārdus un valodas viņi izmanto, kad runā par produktiem, ko jūs pārdodat.

Struktūra, kādā viņi dēvēs jūsu produktu, būs pavediens, kā izveidot veiksmīgu virsrakstu.

SEO linki - koncepts

6. „Runājošu” linku trūkums

Runājoši linki ir ir linki, ko varētu saukt arī par atslēgvārdu draudzīgiem linkiem. Mājas lapas saitē vajadzētu parādīties produkta nosaukumam, līdzīgi kā tas tas ir optimise.lv: http://optimise.lv/seo-pakalpojumi-un-majas-lapu-izstrades-kvalitate-latvija/

Ir trīs iemesli, kāpēc vajadzētu izmantot „runājošās” saites:

  • Tā pircējam vai meklētājam ir viegli zināt, ko sagaidīt, kad viņi uzklikšķinās uz linka. Ja jums ir neiedomājami garš links, pils ar cipariem un burtiem, tas var izskatīties pēc spama un cilvēki to varētu aizslēgt prom.
  • Pastāv iespējamība, ka saite var tikt paņemta kā cita saite un re postota.
  • Ja saitē atrodas svarīgi atslēgvārdi, tas ir liels pluss priekš domēna vārdiem. Google ar vien mazāk tam pievērš uzmanību, bet atbilstoši atslēgvārdi jūsu saitei par sliktu nenāk.

Mājas lapas satura mārketinga stratēģija

7. Daudz dublikāta satura

Lapas, ko drukāt, arhīvus ar dažādiem šķirošanas elementiem, tagi un vēl daudz kas cits ir lietas, kas veido dublikātus. Tās nedrīkst būt indeksētas meklētājprogrammās un ir jāizver ciet robots.txt fails.

Tas ir svarīgi, jo jūsu lapa var dabūt sodus par dublikātām lapām.

Šeit būs padomi, kā tikt vaļā no dublikāta satura:

  • Izmantojiet robot.txt, lai bloķētu vietas, kas rada dublikātu saturu
  • Izmantojiet Canocical tags, lai noskaidrotu, kuras lapas ir tās, kuras jums ir nepieciešams indeksēt.
  • Jūs varat pievienot neizsekošanas atribūtus saitēm, kas parāda uz dublikāta satura vietām. Taču jums ir jābūt īpaši uzmanīgam, lai atrastu visas saites, kurām vajag atsekot.

Lietojamībai jābūt prioritātei

Google ir meklētājprogramma, kas ļoti uztraucas par saviem lietotājiem un viņu pieredzi.

Pirmkārt, interneta veikala izveide ir atbildīgs solis, jo tas ir jāizveido maksimāli ērts un noderīgs klientiem, lai jūs vispār saņemtu savu cieņu.

Kas ir labs un noderīgs klientiem, ir labs un noderīgs arī Googlei. Jo vairāk laika cilvēki pavada jūsu lapā, jo mazāk viņi spiež back pogu, lai nokļūtu uz meklējuma rezultātu lapu, kas ir lielisks indikators, ka Google viņus ir nosūtījuši uz pareizo lapu.

KarlisInterneta veikalu izveide un 7 kritiskākās SEO kļūdas tā izstrādē