Atslēgvārdu Analīze – SEO Speciālistu Noslēpumi un Kā Iznīcināt Konkurentus

Visas SEO kampaņas, Google Adwords un Veiksmīgas Mājas lapas izstrādes pamats – pareizo atslēgvārdu atlase!

3000 vārdu raksts, kā veikt atslēgvārdu analīzi gudrāk nekā tavu konkurentu SEO džeki.

Var meklēt atslēgas vārdus (keywords) tā, kā to dara lielais vairums, bet var arī izmantot krietni efektīvākas metodes un rīkus. Galvenais – zināt  pareizos paņēmienus. Šajā rakstā – par to, kā tad atrast labākos Long Tail keywords (un, kas pie velna vispār ir garās astes atslēgvārdi).

Brīdinu, šajā rakstā ir iekļauta SEO speciālistu konfidenciāla informācija!.

Lai piedzīvojums sākas!

Daudz šķēpu tiek lauzts ap SEO (search engine optimization). Runājot par kontentu, sevišķi tādu, kas ir orģināls un sociālajiem signāliem bagāts, viegli aizmirst par pašu SEO būtību.

Jāpatur prātā, ka bez atbilstošāko un labāko atlēgas vārdu atrašanas (keyword research), nemaz nevar pilnvērtīgi spriest par SEO. Būtībā atlēgas vārdu izpēte ir tirgus izpēte, bet 21.gadsimta stilā.

Atslēgas vārdi ir kā kompass, norāde, kas nepieciešami SEO kampaņās. Tie pateiks gan virzienu – kurp doties, gan arī parādīs vai gūti panākumi, vai pretēji – nekāda cerētā progresa nav.

computer-1149148_1280

Kā parasti meklē atslēgas vārdus?

Atslēgas vārdi palīdzēs saprast mēķauditorijas vēlmes, domas un pat bailes. Jūsu lapas Analytics statistika vienmēr parādīs, ka cilvēki patiešām raksta Google meklētāja lietas, kas ir viņiem vissvarīgākas.

Lai gūtu labumu no atslēgas vārdiem, jāzina kā atrast tieši jūsu mērķim atbilstošākos. Kā tos pareizi lietot. Slīpējot prasmes, ko nepārspīlējot var dēvēt par mākslu, atslēgas vārdu meklēšanā, ne tikai iegūstam lielāku apmeklētāju skaitu jeb trafiku (search engine traffic), bet arī iemācāmies izprast savus lapas apmeklētājus, klientus jeb pircējus.

Kāpēc ir svarīgi izprast sava resursa apmeklētājus, turklāt izdarīt to labāk par konkurentiem, nevienam nav jāskaidro. Atbilde ir vienkārša – izdevīgums.

Diemžēl, lielākā daļa cilvēku atslēgas vārdu izpēti uztver visai primitīvi. Vienkāršoti. Analizējot viņu veikto darbu, sadalot to divos posmos, iegūstam apmēram šādu ainu:

  • Tiek izdomāti daži atslēgas vārdi, pieņemot, ka tos, lai nonāktu pie interesējošā produkta, varētu lietot potenciāli pircēji;
  • Izvēlētie vārdi tiek ievadīti Google Keyword Planner (GKP);

Atslēgas vārdi, kas galu galā tiek atzīti par piemērotiem,  patiesībā uzrāda tikai pircēju interesei, proti, cik bieži minētais vārds izmantots meklēšanā.

Visas iepriekšminētās darbības ir balstītas uz statistikas datiem, kurus piedāvā GKP. No mūsu puses savukārt tiek pieņemts, ka tā atrastiem atslēgas vārdiem vajadzētu darboties. Taču galu galā izrādās, ka tie mums nenes nekādu labumu.

Kā tad noskaidrot un izvēlēties vārdus un vārdu savienojumus, lai meklējot plašajā interneta tīmeklī kāroto, jūsu tirgus nišas mēķauditorija varētu potenciāli atrast tieši jūs?

Pirms sākam pamatīgāk aplūkot to, kā sasniegt rezultātus, jāatceras viena būtiska lieta – vai vispār esat nodefinējuši savu tirgus nišu?

Kā uzvarēt SEO

Precīzi izprotot nišu, kurā paredzētas darbības, jums kļūs pieejami tādi atslēgas vārdi, kurus konkurenti nemaz neuzies, ja būs gājuši vienkāršāko ceļu.

Galvenā problēma, kas rodas lietojot Google Keyword Planner (GKP): vārdu vai atslēgas vārdu kopu, kas jums šķitīs laba, jo bieži izmantota meklēšanā, lieto gan liels daudzums konkurentu, gan arī pārāk plaša sabiedrība, kurā, starp citu, var nemaz neietilpt jūsu precīzā mērķauditorija. Jūsu lapa ar šiem atslēgas vārdiem paliks nepamanīta!

Jā, daudzi meklē produktus, izmantojot konkrēto populāro atslēgas vārdu vai vārdu kopu, bet tikai tas nekādi nepalīdzēs pavirzīties tuvāk pirmajām lapām Google.

Ir gandrīz neiespējami būt pirmajam no 10 000 000. Savukārt, ja ir tikai daži tūkstoši konkurentu, izredzes kļūst krietni labākas.

Google SEO Pakalpojumi

Kā gudri un pareizi meklēt atslēgas vārdus?

Ne vienmēr it kā pierastākais ceļš, ko iet visi, lai atrastu atslēgas vārdus, būs izdevīgākais.

Piedāvājam veikt mazu eksperimentu. Paņemiet papīra lapu un sarakstiet blakus vārdam “futbols” vai “basketbols” visu, kas jums nāk prātā. Izveidojiet nelielu prāta karti (mind map). Protams, varam ņemt vārdus “ziepes”, “smaržas”, „vitamīni”…

Kādas asociācijas raisa vārds, ko izvēlējāties? Pierakstiet visu, kas iešaujas prātā!

Gadījumā ar vārdu “futbols”, būs sarakstīts daudz… Vārti. Treneris. Bumba. Varbūt kāda konkrēta futbolista, par kuru fanojat, vārds un uzvārds. Formas tērps. Adidas apavi. Futbola treniņu atsitiena siena. Sacensības. Līdzjutēji. Līdzjutēju šalle ar komandas uzrakstu. Futbola suvenīri… Sarakstu varētu turpināt ilgi, it īpaši, ja esat futbola pārzinātājs.

Nolieciet papīru malā un ievadīsim vārdu “futbols” GKP. Kādi ir rezultāti?

Iespejams, ka “Futbola spēles”, “futbols bērniem”, “futbols Latvija-Čehija”… Paskatieties paši, kādus atslēgas vārdus , jums piedāvā GKP!

Google Adwords Ekrānšāviņš

Kāpēc apgalvojam, ka ar GKP rodas problēmas?  Kāpēc arī garāka atslēgas vārdu kopa var nebūt labākais risinājums jūsu lapas SEO?

Atbilde ir vienkārša – tāpēc, ka šis resurss piedāvā vārdus, kas ir tieši saistīti ar jūsu izvēlēto atslēgas vārdu.

69 SEO Faktori un Kontroljautājumi Bezmaksas E-grāmatā

Sajutāt atšķirību starp to, kas jums iešāvās prātā un ko piedāvāja GKP?

GKP piedāvātie atslēgas vārdi ir ārkārtīgi cieši saistīti ar pamata atslēgas vārdu. Turpretī tie, kas iešāvās prātā pašiem – vairāk ir asociācijas. GKP reti piedāvās vārdus, kas nav cieši un precīzi saistīti ar meklēto jēdzienu. Taču tieši šie atslēgas vārdi, kas nav 100% ciešā sasaistē ar kādu konkrēto jēdzienu, var būt īsta zelta ādere.

Neviens jau neapgalvo, ka Google piedāvātais nekur neder. Nē! Tā nav. GKP ir lielisks rīks, bet tikai tā lietošanas rezultātā vienādus un populārus atslēgas vārdus iegūst visi. Skaidrs, ka izsisties uz pirmajām lapām, ja tikai izmanto vienus un tos pašu atslēgas vārdus, ir diezgan nereāli. Galu gala būsiet kādā 8 lapā no sākuma atrodami, pat, ja ieguldīsiet milzīgu darbu sava resursa optimizācijā… Labuma nekāda!

Iepriekš rakstītā jēga – nevajag paļauties tikai uz GKP vai kādu citu tikai vienu vienīgu rīku, kad meklējat atslēgas vārdus.

Kāpēc jāņem vērā tirgus niša?

Meklējot atslēgas vārdus, pareizāk uzdot sev jautājumu nevis “kas” , bet “kāpēc”? Kāpēc izvēlēties tieši šo vārdu? Atbildēt varam, ja precīzi apzinamies tirgus nišu, kurā darbojamies. Vienkāršoti – pētam nevis plašu tirgus daļu, kas, piemēram, apzīmējama ar jēdzienu “basketbols”, bet gan mazu segmentu, kas attiecas tikai, piemēram, uz “basketbola groziem”.

Varat meklējums attiecināt arī uz pārtikas piedevām veselībai, vai ko citu. Atrodiet mazāko segmenta daļu, ļoti konkrētu nišu. Jāmeklē tik sīks tirgus apakšegments, kam parasti neveltī veselu, pavisam atsevišķu mājas lapu.

Pētam tālāk, tātad, uzņēmējdarbība saistīta ar basketbolu, bet prece ir, piemēram, “basketbola grozi”. Meklējam GKP minēto jēdzienu.

 

Google Adwords Ekrānšāviņš

 

Protams, GKP atradīsies visai noderīgi atslēgas vārdi, kurus pircēji mēneša laikā ir izmantojuši daudzas reizes.

Taču tas nebūt nav viss. Mūsu meklējumu mērķis ir atrast tādus atslēgas vārdus, kas ir saistīti ar minēto jēdzienu “basketbola grozs”, bet saistība ir vairāk asociatīva nekā tieša. Šos atslēgas vārdus dēvē par “untapped keywords”. Proti, tādi, kuru resurss nav izmantots pilnībā.

Šos vārdus savās lapās izmanto mazāk cilvēku, bet pricēji tos meklē tāpat. Izmantojot šādu untapped keyword optimizācija, var sasniegt labāku rezultātu, nekā liekot lietā tikai GKP piedāvātos, jo jums būs mazāka konkurence. Citās lapās šie vārdi būs sastopami retāk.

Uzdevumu varam atrisināt – uzzīmējot tādu pašu karti (mind map) kā jau iepriekš, kad analizējām vārdu “futbols”. Kartē sarakstam visu, kas varētu būt saistīts ar  „basketbola grozs”. Pilnīgi iespējams, ka uzrakstīsiet: „pārtika atlētiem”, „lēcienu tehnika”, „kā izdarīt labāku metienu”… Uzlieciet uz papīra vismaz 5 dažādus jēdzienu, kas ienak prātā. Ar to pietiks, lai sāktu darbu un atrastu labus atslēgas vārdus.

Katrs no jēdzieniem ir unikāls, bet saistīts ar jēdzienu „basketbola grozs”. Piemēram, atslēgas vārdu kopa „kā izdarīt labāku metienu”,  iederas jūsu izvēlētajā nišā, lai gan GKP diez vai jums šo kombināciju piedāvās. Visticamāk, ka šaurajā nišā atradīsies līdz 10 dažādu negaidītu atslēgas vārdu. Un 2-5 no tiem būs kaut kāda komerciāla vērtība. Un tas būs bijis meklēts pietiekami daudz reizes (enough search volume).

Mārketinga Stratēģija

Pircēja izpratne – atslēgas vārdu avots

Izprotot pircēju, uzzinām arī kādus atslēgas vārdus viņi lieto, nevis izmantojam tos, ko esam iedomājušies un piedēvējuši viņiem.

Lai identificētu pircēju, nepieciešams uzzināt sekojošus lielumus:

  • dzimums,
  • vecums,
  • aptuvenie ienākumi,
  • vaļasprieki un aizraušanās,
  • lietas, kas viņiem sagādā grūtības,
  • mērķi, ko viņi vēlas sasniegt kā personīgi, tā arī profesionāli.

Atkarībā no tirgus nišas, jūsu mērķauditorijā var iezīmēties viena vai vairākās specifiskas pircēju grupas.

Attiecībā uz „basketbola grozu”, visticamāk, ka viena pircēju grupa būs tēvi, vīrieši pusmūža gados, kam pieder privātmājas, jo ir jābūt vieta, kur šo grozu uzstādīt. Tātad ir līdzekļi saimniecību uzturēt. Tālāk – arī vaļasprieks būs saistīts ar sportu, kā arī – viņi pavada laiku ar bērniem.

Ar kādām problēmām viņam nākas cīnīties? Kādi izaicinājumi gadās?

Iespējams, ka bērni gūst traumas. Svarīga bērnu veselība kopumā. Tātad – aktuāla ir atlētiem domātā pārtika, pārtikas piedevas, smēres pret traumām… Pilnīgi iespējams, ka šis potenciālais pircējs vēlas redzēt savas atvases profesionālajā sportā. Varbūt arī, atbilstoši savām iespējām, uzlabot savus sasniegumus sportā.

Ko šādi cilvēki meklēs? Kādus vārdus un atslēgas vārdu kopas lietos? Kur meklēt parametrus, kas raksturos pircēju?

Atbilde – tur, kur viņi pulcejas un apspriež atkualitātes. Forumos!

Kā forumos meklēt atslēgas vārdus?

Interneta forumi ir fokusa grupas, kas pieejamas 24/7. Lai atrastu grupas ievadīt Google meklētājā „atslēgas vārds (piem.basketbols)” +”forums”, „atslēgas vārds”+”forum (šajā gadījumā bez pēdējās”) un „atslēgas vārds”+”board”.

screenshot-www.google.lv 2016-02-19 23-39-10 (1)

Varat lietot arī BoardReader.com, kas ir pārlūkprograma (search engine) forumu meklēšanai.

  • Lietojot BoardReader.com  atrodiet lapas kreisajā augšējā stūrī uzrakstu „forums”.
  • Ievadiet atslēgas vārdu un  uzklikšķiniet uz „meklēt”.
  • Atrodiet forumus, kur uzturas jūsu mērķauditorija.

boardreader.com ekrānšāviņš

Kad atradīsiet forumus, ievērosiet, ka ik viens ir sadalīts apakštēmās. Katra no šīm apakštēmām ir potenciāla trigus niša, kur apgrozās jūsu mērķauditorijas cilvēki.

Pārdesmit sekunžu laikā, palasot foruma ierakstus, atradīsiet atlēgas vārdus, kurus lieto potenciālie pircēji. Piemēram: basketbola aksesuāri, basketbolistu zeķes, basketbolistu pašpārliecinātība.

Pievienojiet jēdzienus savai prāta kartei!

Jautājumus, kurus uzdod foruma dalībnieki, viņi rakstīs arī Google meklētajā. Viņi nerakstīs vienu vārdu, bet gan aprakstīs savu problēmu. Lūk, jums vēl Long Tail keywords.

Inteliģenta pieeja problēmai – Wikipedia izmantošana

Kur jūs vēl atradīsiet resursu, ko veido, uzlabo un pieskata tūkstošiem ekspertu? Turklāt viss sašķirots un sakārtos pa maziem plauktiņiem – savā ziņā šaurām tirgus nišām. Fantastisks resurss, lai arī jūs tiktu skaidrībā par savu tirgus nišu!

Lūk, kā to izdarīt!

  1. Ievadām Wikipedia meklēšanas logā, piemēram, „basketbols”.
  2. Pievēršam uzmanību „contents”. Proti, tēmas satura rādītājam.
  3. Dažas vietas satura rādītājā būs tirgus niša, par kuras esamību pat nenojautāt. Pierakstiet visus keywords: vārdus un vārdu savienojumus, ko izlasīsiet!
  4. Pārskatiet izejošās saites, kas atzīmētas resursā. Meklējiet jēdzienus, kas ir loģiski un asociatīvi saistīti ar jūsu tirgus nišu.

Interesanti? Viegli? Un ļoti noderīgi! Saglabājiet atrasto failā vai pierakstiet!

Galva, ķermenis un aste

Jūsu rīcībā tagad ir plašs atslēgas vārdu klāsts! Lielākoties SEO profesionāļi atslēgas vārdus iedala 3 kategorijās.

  1. „Galva” jeb Head Keywords. Tādi keywords, kas sastāv tikai no viena vārda, piemēram, „vitamīni”, „apdrošināšana”… Tiem ir augsts search volume un competition.  Šos vārdus izmanto visi. Parasti tiem nav augsta konversija.
  2. „Ķermenis” jeb Body Keywords. Tie ir 2-3 atslēgas vārdu garas kopas, kurām piemīt pieklājīgs search volume –izmantoti meklēšanai vismaz 2000 reizes mēnesī. Piemēram, „pasūtīt vitamīnus on-line”, „dzīvības apdrošināšana”. Tiem ir zemāks konkurences līmenis kā Head Keywords, tomēr arī tos lietos pārāk daudzi.
  3. „Aste” jeb Long Tail Keywords. Tie sastāv no 4 un vairāk vārdiem, kas ir ļoti precīzas un specifiskas frāzes. Piemēram, „pasūtīt internetā D vitamīna kapsulas” vai „dzīvības apdrošināšana veciem cilvēkiem”. Katram vārdam atsevišķi var nebūt liels search volume, taču, kad tie apvienoti kopā – tie sastāda lielako daļu no tā, ko cilvēki meklē internetā. Tāpēc ir svarīgi ieguldīt pūles tieši Body Keywords un Long Tail Keywords izpētīšanā un atrašanā.

Kāpēc un kurus izvēlēties?

Uz Head Keywords ir pārāk liela konkurence, bet vāja konversija. Koncentrējam savu uzmanību uz Body un Long Tail Keywords. Body Keywords ir pircēju interešu zonā, bet, kad optimizējam lapu tos ņemot vērā, automātiski arī notiek darbības (rank) priekš saistītajiem Long Tale Kaywords.

Proti, optimizejot priekš Body Keywords, tiek „paķertis līdzi un aprīts” arī tas trafiks, kas nāk no Long Tail Keywords. Paskatieties savus Analytics – redzēsiet par kādiem 5-12 vārdu gariem Long Tail, ko cilvēki izmantojuši, lai atrastu jūsu lapu, varētu būt runa.

Long Tail atslēgas vārdiem ir mazāka konkurence un labāka konversija, bet arī šeit neiztikt bez problēmām. Proti, meklēšanas biežums ir tikai 100-1000 reizes mēnesī. Tas nozīmē, ka ir jāsaražo dučiem vai pat simtiem rakstu, orģināla satura, no kuriem katrs būs optimizēts ap konkrētu atslēgas vārdu kopu.

Taču uzmanību! Publicējot neskaitāmus līdzīgus rakstus, kas būvēti „ap sinonīmiem”, var nonāk nepatikšanās un saņemt Google Panda penalty! Tas būs sāpīgi!

Google Sods

Iepriekšminētais nozīme, ka Long Tail Keywords priekš SEO ir laba lieta, bet nevajag pārcensties to lietošanā, saražojot nenormālu kontenta daudzumu, pūloties nokļūt labākās pozīcijās Google.

Profesionāla pieeja un rīki Long Tail Kewords meklēšanai

Long tail pro piemērs

Sākot strādāt ar Long Tail Kewords, meklējot tos, var izmantot vienkāršus paņēmienus Google meklētāja opciju „Searches related to…” . Kad ievadīsiet atslēgas vārdu Google meklētajā, iegūsiet pirmos rezultātus, dodieties uz pašu lapas apakšu, kur ieraudzīsiet minēto uzrakstu. Starp šiem „Searches related to…” atslēgas vārdiem dažreiz var atrast īstus dārgumus, kas ne tikai tematiski būs saistīti ar jūsu tirgus nišu, bet arī visādi citādi būs zelta vērtē.

Ieteikums! Lai noslīpētu iegūto – atkārtoti veiciet tās pašas darbības ar jau atrastajiem Long Tail Keywords tik ilgi, kamēr iegūstat atslēgas vārdus, ko Google Keyword Planner jums neuzrāda.

Labs rīks ir Soovle.com, jo tas izmanto atslēgas vārdu ieteikumus no Amazon, Wikipedia, Ask.com, Google Suggest un YouTube. Pamēģiniet vārdu  „coffee”. Soovle.com ļauj saglabāt iegūtos rezultātus CSV failā.

soovle.com

Arī UbberSuggest.org ņem vārdus no Google Suggest. Piedāvajums būs ļoti liels, jo pie pamata atslēgas vārda (seed keyword), kuru jūs ievadījāt, tiek pievienoti alfabēta burti. Tad atlasīti atbilstoši vārdi pēc sākuma burtiem, tādējādi ģenerējot neskaitāmas vārdu kopu kombinācijas. Dažas no piedāvātajām vārdu kopām var izrādīties ļoti noderīgas, lai gan pārsvarā būs sēnalas.

Nepelnīti novārtā atstāta tāda lieliska lieta kā ScrapeBox for Keyword Suggestions. Ar to var izdarīt to pašu, ko ar UbberSuggest.org, bet dažas atšķirība – rīks ļauj filtrēt aslēgas vārdus, kas atkārtojas un saglabāt rezultatus SCV vai txt. failos. Iespējams izvēlēties arī vietnes no kurām vēlaties gūt informāciju. Tā varat tikt pat pie Android market suggestions.

screenshot-www.scrapebox.comDažkārt labākie atslēgas vārdi ir tie, kurus jau izmantojat. 

Iespējams, ka Google jums ir labas pozīcijas, gan vēl ne pirmajās lapās, ar tiem atslēgas vārdiem, kuri nav bijuši saistīti ar jūsu veikto optimizāciju. Nepieciešams pie tiem piestrādāt. Ņemat talkā Google Webmaster Tools (GWT).  Vispirms ielogojieties GWT. Uzklikšķinat uz meklēšanas datu plūsma (search traffic). Izvēlaties meklēšanas analīze (Search Queries) .

Google Webmaster Tools

Pirmie parādās tie atslēgas vārdi, kuri jums nodrošina augstākās pozīcijas Google. Patīkami paskatīties, bet tas vēl nepalīdz atrast meklēto. Meklējat vārdus, pēc „Avg.position”:menu: Tālāk – logā, kur ir „rows”, izvēlaties „500”. Dodamies lejup, skatoties Agv.position, līdz sasniedzam pozīciju „11”. Tagad skatamies kādi atslēgas vārdi ir šajā pozīcijā (ranking in thous positions).

Kopējam keywords un ievietojam Google Keyword Planner. Ja atlsēgas vārdam ir pieklājīgs search volume, tātad jūsu lapai noderīgs, atgriežamies pie pēdējā, ko esam darījuši GWT un uzklikšķinam uz šī atslēgas vārda vai kopas. Tagad parādīsies jūsu resursa lapa, kuru Google aplaimoja ar savu uzmanību (ranking for that keyword).

Daži lieliski SEO atslēgvārdu rīki

Google Trends ļaus izprast, cik populārs ir konkrētais atslēgas vārds. Kā arī to, vai šai tendencei ir tieksme pieaugt. Varbūt gluži pretēji – pazemināties?  Šis resurss parāda high search volume atslēgas vārdus vēl pirms tie uzrādās Google Keyword Planner. Tāpat iespējams izsekot tam, kā attīstās konkrētā vārda popularitāte.

Ieteikums! Ievadiet atslēgas vārdu „Explore topics” logā. Kad  iegūsiet rezultātu, dodieties uz lapas apakšu. Paskatieties, ko jums piedāvā „Related searches”. Daži no atslēgas vārdiem var izrādīties ļoti ienesīgi.

Google Correlate ir mazpazīstams resurss, kas uzrāda atslēgas vārdus, kas savā starpā korelē. Proti, ir saistīti un ietekmē viens otru. Pamēģiniet ievadīt vārdu „baking”. Redzēsiet kādi vārdi ar to vēl ir saistīti. Attiecīgi iegūto izmantojiet tālāk kā seed keywords jau UberSuggest, ScrapeBox u.c.

Quora ir ārkārtīgi populārs jautājumu un atbilžu resurss, kas līdzinās Yahoo! To veido interneta sabiedrība. Nepieciešams izveidot profilu un ielogoties, lai to sāktu izmantot. Pēc jebkura vārda ievadīšanas meklēšanas logā, Quora tāpat kā forumi, sniegs jums daudz noderīgas informācijas.

Parādīsies jautājumi, kurus internetā visbiežāk uzdod saistībā ar ierakstīto vārdu. Jautājumi, kā arī atbildes un to daļas  – avots, no kura pasmelties Long Tail Keywords. Ievadiet iegūtās vārdu kopas, kā arī, piemēram, saīsinātos teikumus, Google Keyword Planner, lai noskaidrotu search volume. Tādējādi varat iegūt ne tikai labus Long Tail Keywords, bet arī idejas rakstiem, kas būs atbilstoši jūsu tirgus nišai.

Vienīgi pārbaudiet informācijas objektivitāti, ja gribat izmantot to pa tiešo, piemēram, publikācijās savā lapā!

KeywordTool.io ir lielisks rīks, kas pieejams par brīvu. Darbības princips ir līdzīgs kā UberSuggest, jo tas izmanto Google Suggest. Vienā meklēšanas reizē iespējams ģenerēt līdz par 750 atslēgas vārdu variantu, padarot vārdu vai to kopu par lieliskiem Long Tail Keywords.

Kāpēc svarīgi ieguldīt naudu SEO rīkos?

Protams, var lēnu garu pētīt atslēgas vārdus, skatīties, ko dara konkurenti, analizēt savas un svešas kļūdas…

Tikai tas ir ārkārtīgi laikietilpīgi. Un, ja piekrītat, ka laiks ir nauda, tad prātīgāk ieguldīt līdzekļus SEO programmās. Kaut vai tas, ka atbilstošs SEO rīks jums atradīs tā dēvētos untapped atslēgas vārdus, kā arī tādus, uz kuriem ir zema kokurence (low-competition), dažu minūšu laikā, jau ir vērā ņemams arguments.

Lai atvieglotu dzīvi SEO cilvēkiem, ir izveidotas krietni daudz programmu, taču šoreiz pieminēsim SEMrush. Tā atšķiras no citām ar to, ka ļauj lietotājiem uzzināt viņu konkurentu lietotos atslēgas vārdus, kurus viņi izmanto, lai sasniegtu labāku pozīciju Google (already ranking for). Dažkārt tie mēdz būt absolūti negaidīti, jo veiksmīgie konkurenti ir spējuši atrast un izdomāt kaut ko neordināru un „ārpus kastes” robežām.

semrush

Izpēti sākam ar sava konkurenta domēna vārda ievadīšanu atbilstošā logā. Ja izskatam situāciju, kādā konkrētā vietā, iespējams izvēlēties valsti, kuras tirgus mums interesē.

Nākamais solis – ieskatieties „Overview” kastītē. Ko šie termini nozīmē?

SEMrush rank –  parāda domēna vietu (rank) paša SEMrush domēnu datu bāzē. Līdzīgi kā Alexa – jo cipars zemāks, jo labāk. SEMruš rank ir balstīti uz organiskā apmeklējumu (organic traffic) skaita un šī trafika vērtības.

SE Traffic – paredzamais apmeklējumu (organic traffic) daudzums no Google.

SE Traffic price – parāda cik vērtīgs, balstoties uz Adwords CPC, ir šis traffiks.

Tātad, ja redzat  domēnu, kam ir augsts SE Traffic, bet relatīvi zema SE Traffic price, tad varam secināt, ka viņi izmanto atslēgas vārdus, kam, visticamāk, nav augsta konversija.

Viena no lielākajām SEMrush vertībām ir dati, ko redzam logā „Organic Keywords” . Tur redzamais – 5 labākie atslēgas vārdi, kurus konkurents izmanto, lai nodrošinātu sev labāku pozīciju (are ranking for) Google. Lai iegūtu vairāk informācijas, uzklikšķiniet uz „Full Report”. Iegūsiet sarakstu ar pārējiem konkurenta lietotajiem atslēgas vārdiem. Tikai šī daļa vien jau ir ko vērta!

Vēlaties vairāk ideju?

Dodamies atpakaļ pie domēna pārskata (overview) un pārbaudām „Competitors in organic search”. Uzklikšķinot uz vienu no rezultātiem, redzēsiet atslēgas vārdus, kurus viņi lieto. Rezultāti, protams, pārklāsies ar tiem, ko redzējāt tikko, bet vienalga – vērtīgus atslēgas vārdus var atrast.

SEMrush var izmantot ne tikai pētot konkurenta lapu, bet darbu sākt arī veicot atslēgas vārda izpēti. SEMrush sniedz jums “Phrase match report”, kas ir Long Tail keywords saraksts, kurā ir iekļauts atslēgas vārds, kuru ievadījāt. Tas lieti noder, kad meklējat Long Tail variācijas no Head un Body Keywords.

Piemēram, ja gribat izmantot (rank for) “weight loss”, ātri sapratīsiet, ka tam ir pārak augsta konkurence (too competitive). Taču, kad iegūsiet variācijas, piemēram, “weight loss tips”, šis atslēgas vārds jau ir krietni labāk izmantojams. Tālāk var meklēt, izmantojot “Related keywords report”.

SEMrush ir labs, jo piedāvā tematsiki saistītus atslēgas vārdus, bet nevis tieši saistītus, tādus kā visiem iesaka Google Keyword Planner. Ja meklējat svaigu atslēgas vārdu kopu, tad SEMrush ir neaizstājams SEO kampaņas ierocis.

Savukārt no citiem resursiem, iesakām izmēģināt arī  SECockpit, Moz Analytics Keyword Analysis Tool un Long Tail Pro.

Nobeigums un slinkajiem lasītājiem pirmais teikums

Ja tu esi ticis līdz šim teikumam, izlasot ikvienu vārdu nevis ātri notinot līdz pēdējam teikumam. Apsveicu, tu esi izlasījis jau 3000 vārdu! Neatkarīgi no tā, vai nodarbojies vai vēlies nodarboties ar interneta mārketingu, ja esi iesācējs vai jau profiņš SEO lietās. Nekautrēšos teikt, ka šis iespējams ir vērtīgākais, SEO raksts, kuru esi izlasījis šajā mēnesī.

Atslēgvārdu atlase ir pats SEO pamats! Pirmais solis, lai tava lapa kļūtu redzama Google.

Kāpēc minēju, ka vērtīgakais šajā mēnesī? Jo, šim rakstam būs turpinājums. Ar atslēgvārdu analīzi tikai sākas mūsu digitālais piedzīvojums. Nākamajā rakstā uzzini, kā pareizi optimizēt lapu priekš atlasītajiem atslēgvārdiem. Ja esi nepacietīgs, par SEO optimizāciju vari uzzināt arī bezmaksas e-grāmatā.

69 SEO Faktori un Kontroljautājumi Bezmaksas E-grāmatā

KarlisAtslēgvārdu Analīze – SEO Speciālistu Noslēpumi un Kā Iznīcināt Konkurentus