5 orģinālas metodes kā izveidot kvalitatīvu satura virsrakstu

Kvalitatīva satura veidošana ir pirmais un visnozīmīgākais solis ceļā uz panākumiem ar bloga vai mājas lapas veidošanu. Nav nozīmes tam, kādus rīkus un papildiespējas tu savā labā izmantosi, ja lapas apmeklētāji tajā nevarēs atrast to, kas viņus ir interesējis.

Un tas nozīmē to, ka mums lielāko uzmanību vajadzētu pievērst tieši satura veidošanai, kas kļūst par tavas lapas pamatu. Vēl jo vairāk, ir svarīgi izmantot tās iespējas, kas ļauj piesaistīt cilvēku uzmanību tieši tevis sniegtajai informācijai.

Kā piesaistīt interneta lietotāja uzmanību tieši tevis sniegtajai informācijai?

Ar patiešām labu teksta virsrakstu palīdzību!

Tieši teksta virsraksts sevī ietver informāciju, kas vēl pirms tālākas teksta apskates palīdz lasītājam pieņemt lēmumu par teksta lasīšanu vai lapas pamešanu. Uzmanību piesaistošs virsraksts var ievērojami uzlabot tavas lapas apmeklētības rādītājus.

Svarīgi ņemt vērā to, ka lielākā daļa tavas lapas apmeklētāju pievērsīs uzmanību virsrakstiem, kamēr vien neliela daļa no tiem apskatīs arī pašu tekstu. Kas nozīmē to, ka tev vajadzētu veltīt pietiekoši daudz laika arī tam, lai veiktu atsevišķu darbu pie kvalitatīvu virsrakstu veidošanas.

Faktori, kas ietekmē virsraksta veidošanu un tā kvalitāti nereti šķiet ļoti mazi un nenozīmīgi. Tomēr to izmantošanas efektivitāte ir statistiski pierādīta analizējot tādus rādītājus kā click-through rate.

Pirmkārt ir svarīgi saprast to, ka tev nekādā gadījumā nevajadzētu veidot tādus virsrakstus, kas neatbilst tālāk pieejamajai informācijai. Tāpat virsraksta garumam nevajadzētu pārsniegt 62 rakstzīmes, jo meklētājprogrammas visbiežāk ignorē to virsraksta daļu, kas seko 62 rakstzīmēm.

Lūk, pāris paņēmieni, ar kuru palīdzību ir iespējams uzlabot virsrakstu kvalitāti:

Izmanto skaitļus

Skaitļi

Skaitļu izmantošana virsrakstos piesaista lasītāju uzmanību un šī informācija kļūst vieglāk uztverama. Pavisam vienkārši, skaitlis kļūst par to virsraksta daļu, kas paliek lasītāja atmiņā. Piemēram, tā vietā lai lietotu vārdi “deviņi”, izvēlies “9”. Tādā veidā tu arī iegūsi papildus rakstzīmes, kuras varēsi izmantot, lai pilnveidotu attiecīgo virsrakstu.

Interneta ziņu medijs buzzfeed.com ir lielisks piemērs tam, kā virsrakstos vajadzētu izmantot skaitļus. Starp populārākajiem rakstiem regulāri ir atrodami vairāki tādi, kuru virsrakstos ir izmantoti skaitļi.

Pētījumu, kas ir saistīti ar virsrakstu ietekmi uz lapas apmeklējumu skaitu pierāda, ka skaitļu izmantošana var palielināt lapas popularitāti sociālajos tīklos līdz pat 70%.

Atceries, ka virsrakstā izmantotajiem skaitļiem ir jāapzīmē informāciju, kas tik tiešām ir apkopota zem šī virsraksta. Tāpēc jau satura veidošanas laikā sāc domāt par to, kā šo informāciju būs iespējams pasniegt lapas apmeklētājiem.

Sniedz pamatotu iemeslu

Lai interneta lietotāji izvēlētos apskatīt tieši tevis piedāvāto informāciju ir svarīgi, ka tu viņiem sniedz pamatotu iemeslu šādas izvēles izdarīšanai. Jau virsrakstā ir svarīgi ietvert vārdus, kas liecinātu par to, ka šī informācija viņiem būs noderīga kādas problēmas risināšanai.

Līdz ar to iepriekš minēto skaitļu lietojumu tev vajadzētu apvienot ar tādiem vārdiem kā:

  • Ieteikumi
  • Fakti
  • Veidi
  • Metodes
  • Iemesli
  • Idejas

Protams, šie ir tikai daži piemēri. Jau atkal ir svarīgi domāt par to, kā šo vārdu izmantošana saskan ar informāciju, kas ir pieejama zem attiecīgā virsraksta. Līdz ar to tev vajadzētu rūpīgu uzmanību pievērst tam, cik lielā mērā tevis veidotais lapas saturs var būt noderīgs lapas apmeklētājiem.

Interneta lietotāji ir pieraduši pie iespējas ātri iegūt viņiem nepieciešamo informāciju, kas nozīmē, ka garu tekstu lasīšanai ir nepieciešams patiešām labs iemesls. Virsraksts ir tava iespēja pārliecināt potenciālos lapas apmeklētājus par to, ka tieši šī informācija ir tā, kas viņiem ir nepieciešama.

Uzmanības pievēršana

Zēns kurš tiek pievilināts ar burkānu

Vēl pirms cilvēks tiek par kaut ko pārliecināts ir svarīgi, ka tu piesaisti viņa uzmanību. Tavs uzdevums to ir panākt ar virsraksta palīdzību. Neatkarīgi no tā, kādus skaitļus un saistošos vārdus tu izmanto, kopumā nepārliecinošs virsraksts nespēs piesaistīt interneta lietotāju uzmanību.

Pirmkārt, tevis veidotajam virsrakstam vajadzētu būt pilnīgi unikālam. Saprotams, ka virsraksts, kurš ir redzēts jau vairākas reizes vairs nespēs piesaistīt cilvēku uzmanību. Vēl jo vairāk, pastāv iespēja, ka rodas asociācijas ar kaut ko negatīvu.

Lai pārbaudītu to, vai tevis izveidotais virsraksts ir unikāls ieraksti to Google meklēšanā, ievietojot to augšējās pēdiņās. Šādā veidā tu iegūsi pilnīgi precīzus rezultātus attiecībā pret šāda virsraksta esamību.

Otrkārt, šim virsrakstam ir jābūt ļoti specifiskam un nepārprotamam.

Uzdodot konkrētus jautājums, mēs vēlamies saņemt konkrētas atbildes. Līdz ar to ir svarīgi, ka ņemot vērā arī iepriekš minētos faktorus, tiek izveidots specifisks virsraksts, kas norāda uz to, ka tieši šeit ir pieejama tā informācija, kas interneta lietotājam ir nepieciešama. Uzreiz vajadzētu uzsvērt atbildes sniegšanu uz konkrētu jautājumu.

Piemēram, tā vietā, lai minētu iespēju ”nopelnīt 1000 eiro mēnesī”, sniedz atbildi uz jautājumu, ”kā nopelnīt 1000 eiro mēnesi strādājot no mājām’’.

Tādā veidā, līdz ar problēmas risinājuma piedāvājuma tu lasītājus uzrunāsi daudz personiskāk.

Treškārt, pārliecini lasītāju par to, ka šī informācija viņam ir nepieciešama jau tagad. Proti, ir svarīgi radīt tādu kā steidzamības un nepieciešamības sajūtu. Virsrakstam ir jāapliecina tas, ka lasītājs jau pavisam neilgā laikā, ar attiecīgās informācijas palīdzību, var atrisināt konkrētas problēmas.

Nesarežģī vienkāršo

Mazāk ir vairāk koncepts

Kā jau minēts, virsrakstam ir jābūt viegli saprotamam, jo tikai tādā veidā ir iespējams panākt to, ka lasītājs to ievēro un uztver. Līdz ar to liela nozīme ir vienkāršam un loģiskam vārdu lietojumam.

Pats svarīgākais ir tas, ka tu izvairies no garu, grūti saprotamu svešvārdu izmantošanas virsrakstos. Šādu vārdu lietošana rada apjukumu un traucē saprast to, par ko tieši šeit iet runa. Līdz ar to samazinās iespēja, ka šāds virsraksts spēs piesaistīt lasītāja uzmanību.

Labākajā gadījumā tiks veltīts laiks tam, lai trīs reizes pārlasītu attiecīgo virsrakstu.

Saistošu vārdu lietošana

Mūsu uzmanību piesaista vārdi, kuru mēs spējam ātri uztvert un uzreiz varam saprast to nozīmi. Proti, tie ir vārdi, kuri liecina par konkrēta ietekmes radīšanu. Līdz ar to mēs uzreiz saprotam to, kādā veidā šīs informācijas iegūšana ļaus mums uzlabot attiecīgo problēmu risināšanas gaitu.

Tie ir tādi vārdi kā:

  • Nozīmīgs
  • Neticams
  • Interesants
  • Jautrs
  • Bezmaksas
  • Bezrūpīgs

Saprotams, ka tev ir jādomā par to, kā šos dažādos faktorus būtu iespējams savienot kopā, lai radītu tādu virsrakstu, kas spētu piesaistīt lasītāju uzmanību. Tajā pašā laikā tev nevajadzētu aizrauties ar pārlieku samākslotu virsrakstu veidošanu.

Tāpēc, kā jau minēts, tam ir jābūt vienotam ar attiecīgo saturu, kas pieejams zem šī virsraksta.

Tev ir pašam sava metode kā izveidot lielisku satura virsrakstu? Dalies ar to komentāros.

Karlis5 orģinālas metodes kā izveidot kvalitatīvu satura virsrakstu